… att man kan slappna av när man blivit pensionär.
Klimatet har hårdnat både hos institutioner, myndigheter och även bland allmänheten för att inte tala om brottsligheten. Det är inte heller lätt att få hjälp och stöd från det som tidigare var serviceföretag då de mer och mer fått krav på sig om att vara kostnadseffektiva.
Ett exempel som man retar sig på är de automatiska telefonväxlar som mer och mer finns på alla tänkbara institutioner, vårdinrättningar eller kommunala verksamheter! Man ombeds att välja ibland upp till 5-8 alternativ och när det är klart skall man välja bland ytterligare alternativ för att sedan uppge personnummer och namn. När man sedan tror att det är klart och man blir framkopplad och tror att man kan framföra sitt ärende blir man återigen vidarekopplad och blir ombedd att ange sitt telefonnummer för att senare bli uppringd!
Om det mot förmodan är någon som ringer upp, oftast på en tid som inte passar trots att man angett en fastställd tid är det oftast inga svar som kan anges utan man ska bli uppringd igen-
Att man sedan sänder meddelanden till pensionärer/seniorer med SMS på mobiltelefonen är ett ofog då vi har sämre syn och svårt att tyda meddelanden men också svårt att svara med den nya tekniken om vi ens hör att det kommit ett meddelande.
Därför bår vi protestera mot alla tänkbara nymodigheter som vi har svårt att hantera och påtala, påverka och påminna att vi även har rätt till mänskliga rättigheter!
http://www.semera.eu/Senior.htm
tisdag 2 mars 2010
Man ska inte tro…
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar